Sokat számít, hogy milyen ruhában dolgozunk a home office alatt

Gondoltad volna? Egy kutatás szerint rosszabb a teljesítménye azoknak a home office-ban dolgozóknak, akik melegítőben, pizsamában, otthoni szerelésben végzik a napi feladatukat. 

Sokan azt gondolják: Mi múlhat az otthoni munka alatt viselt öltözéken…? Egy friss felmérés eredménye szerint rengeteg. Az elvégzett munka minősége mindenképpen. Persze a kutatások arra már korábban rámutattak, hogy a munkahelyi kiöltözés hozzájárulhat a teljesítmény növekedéséhez. A home office-szal összefüggésben viszont mindezt még nem vizsgálták. Most erre is sor került. 

Állítólag könnyebben megy a koncentráció

Persze ez nem azt jelenti, hogy az otthoni munkavégzés közben teljesen ki kell öltözni. Csupán azt, hogy olyan ruhát öltsünk magunkra, ami köthető a munkához. Lehet az egy vicces póló és egy egyszerű farmer is. A lényeg, hogy az munkához kapcsolódó öltözék legyen.

Persze az már más kérdés, hogy az online videókonferenciákon ez elmegy-e… Mindenesetre muszáj fejben tudatosítanunk, hogy “munkaruhában” vagyunk, így az agyunk is ennek megfelelően fog dolgozni  – mindezt egyébként Vanessa Bohns, a Cornell Egyetem szervezetiviselkedés-kutatója javasolja.

Ahogy fogalmaz: fizikailag eltérő érzést okoz, hogy más öltözék van rajtunk, és ez egy jelzést küld a testünknek, ami pedig jelzést küld az agyunknak, hogy itt az ideje a munkának.

Túlöltözni sem szabad – Ennek az online meeting-eken van jelentősége

Ha az online megbeszélésen túlöltözzük a többieket, az már színjátéknak tűnhet, és minden résztvevőt kizökkenthet. Vannak, akik a középutas megoldásra esküsznek, például olyan ruhadarabokat választanak az otthoni munkanapra, mint amilyeneket korábban akkor vettek fel, amikor hétvégén mentek be dolgozni. Így nem fenyeget a túlöltözöttség veszélye, viszont mégsem otthoni öltözékben csinálják végig a munkanapot – írja a femina.hu.

Fontos továbbá, hogy a munkanap végeztével újra váltsunk öltözéket

Ez a mozzanat ugyanis ugyanúgy jelez az agynak. Mégpedig azt, hogy vége a munkaidőnek. Cathleen Swody, a Thrive Leadership vezetői coachinggal foglalkozó cég alapítója azt mondja: ha ruhát váltunk, az jelzés az elmének, hogy kiléphetünk a készenléti állapotból, ami pedig nagyon fontos ahhoz, hogy másnap kipihenten lehessen újra belekezdeni a munkába.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük