Törd meg a home office-t egy kis hotel office-szal!

Sajnos megint aktuális a kérdés: Hogyan lehet hatékony az otthoni munka? A koronavírus újbóli terjedése miatt ismét egyre több cég áll át otthoni munkavégzésre. Szóval nem árt kicsit feleleveníteni azt, hogy miként tudunk home office-ban is igazán hatákonyak lenni. Meg persze azt, hogy miként törhető meg az otthoni munka egyhangúsága.

A tippek természetesen nem csak “vírusidőben” hasznosíthatók. Akár kisgyermeket nevelő anyukaként, az otthoni munkavégzés alatt bármikor jól jöhetnek. 

Nézzük, mit javasol a NaturMed Hotel Carbona orvosszakértője az otthoni munka hatékonnyá tételéhez!

A koronavírus-járvány kezdete óta sok helyen álltak át otthoni munkavégzésre, ugyanakkor a tapasztalatok, a kutatási eredmények alapján a munkavállalók nem elhanyagolható részének okoz problémát az új helyzethez történő alkalmazkodás. Dr. Somogyi Katalin, a hévízi NaturMed Hotel Carbona orvosszakértője szerint ez nem meglepő, hiszen a megszokott helyről hirtelen kellett áthelyezni a munkatevékenységet egy teljesen eltérő szociális és tárgyi feltételekkel rendelkező környezetbe. Miközben egyénenként eltérő, hogy mennyire könnyen tudunk alkalmazkodni a távmunkához, néhány általános javaslat megfogalmazható annak érdekében, hogy jól menjen a munka és megmaradjon az otthon szentsége is. Az alábbiakban ezeket gyűjtöttük össze a szakértő segítségével.

Időbeosztás: Alakítsunk ki napi rutint, osszuk be tudatosan a feladatokat!

A tapasztalatok szerint a home office során az egyik legnagyobb probléma a megfelelő időbeosztás hiánya. Sokan panaszkodnak arra, hogy nehéz kijelölni a határt az otthoni tennivalók, a magánélet és a munka között. Elmarad a reggeli felkészülés, napközben pedig nincsenek meg azok a viszonyítási pontok, amelyekhez a munkavégzést, a szüneteket és a munka befejezését köthetjük. A Carbona orvosa ezért azt tanácsolja, hogy amikor otthon dolgozunk, készítsünk időbeosztást a munkahelyi feladatokról és a napi teendőkről. Kezdjük a reggelt úgy, mintha munkába indulnánk, megtartva a korábbi rutint. Törekedjünk arra, hogy minden a megszokott módon történjen: öltözzünk fel időben és menjünk el egy gyors sétára. Napközben is tartsuk magunkat a szünetekhez, különösen az ebédszünethez. Ne odázzunk el feladatokat csak azért, mert otthon vagyunk, hiszen azok később feltorlódnak. A munkanap végén pedig az irodai vagy munkahelyi környezetünkhöz hasonló módon legyen egy határ, amikor befejezzük a teendőket.

Munkakörnyezet: Teremtsük meg az ideális feltételeket!

A hatékony munkavégzés a munkakörnyezeten is múlik, márpedig a lakásunk valószínűleg nem éppen ideális irodának. Anélkül, hogy az otthonosságát megzavarnánk, próbáljuk meg mégis kicsit munkabarátabbá tenni. Dr. Somogyi Katalin szerint fontos, hogy a lakáson belül jelöljünk ki magunknak egy munkasarkot, szerencsés esetben egy dolgozószobát, ahova félrevonulhatunk. Az otthoni munkaállomásunkat úgy rendezzük be, hogy alkalmas legyen a nyolcórás ülőmunkára. Üljünk olyan karfás széken, ami állítható, jól tartja a hátunkat és a karunkat, ezért kényelmesen tudunk gépelni.

A családtagokkal is egyeztessük a napi rutint, minden esetben jelezzük, ha éppen egy fontosabb, elmélyült figyelmet igénylő feladatunk van. Különösen fontos ilyenkor, hogy támogassuk egymást: ne zavarjuk a másikat, ha szükséges, vegyük át egymástól a gyerekek felügyeletét. Ha fontos a csend, érdemes füldugót használni, és ne feledkezzünk meg a szemünkről sem: próbáljunk meg ablak mellett dolgozni, és ha besötétedik, asztali lámpával világítani a munkafelületet.

Mivel a home office miatt többet vagyunk otthon, elmarad az utazás, a gyaloglás, a környezetváltozás, és kevesebb emberrel érintkezünk. Ennek ellensúlyozására munkaidő alatt is iktassunk be egy átmozgató tornát, néhány perces sétát a ház körül, és nyugodtan csörögjünk rá egy barátunkra. Ezek ugyanis változatosságot hoznak a napba, nem engedik, hogy belefásuljunk a home office állapotba.

Hotel office: Vigyünk változatosságot a távmunkába!

Miközben törekedhetünk rá, hogy szétválasszuk a személyes tereket a munkától, az otthoni környezetben ez sajnos nehezen megvalósítható. Fontos ezért, hogy időről-időre tegyük változatosabbá a távmunkát: vonuljunk el néhány órára egy kávézóba, vagy akár napokra is elmehetünk egy biztonságos hotel office-ba. Ez az új trend nem véletlenül örvend egyre nagyobb népszerűségnek. A Carbona szakértője szerint a vendégeik arról számolnak be, hogy sokkal hatékonyabb a hotel office, mint bármilyen másik környezetben végzett munka. 

Ennek az a fő oka, hogy a szálloda multifunkcionális munkakörnyezetet és sokféle szolgáltatást kínál az étteremtől a fitnesz teremig, az uszodától a kerthelyiségig. Ha úgy tartja kedvünk, kezdhetjük például a napot egy kerti sétával, majd a reggelit követően a bárban indulhat a munka az e-mailek áttekintésével, a sürgős ügyek intézésével. Egy kiadós ebéd után áthelyezhetjük az irodánkat az élményfürdőbe, és ha délután elfáradt a hátunk, közlekedési dugók nélkül ugorhatunk el a masszőrhöz. Mindeközben nem kell foglalkozunk az étkezésekkel, és a hotel office-ban természetesen megfelelő internetes sávszélesség is támogatja a munkánkat, miközben kiemelten figyelnek a biztonságos, higiénikus környezetre és a megfelelő távolságtartásra is.

A szakértő szerint a távmunkához történő alkalmazkodásban ezért is lehet egy fontos lépés a hotel office: a szállodai környezet változatosságot, inspirációt hozhat, ha szeretnénk megtörni a négy fal közötti home office egyhangúságát.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük